Kräftkalas




Dessa små godingar var baske mig de bästa kräftor jag har ätit på år och dar. Lagom salta, massor av dill. Rena, fina och fasta i köttet. Tillagade med kärlek av A & G, våra kära vänner som bor vid en sjö i Roslagen. Från sjön kommer också kräftorna och de är fiskade från en bryggbåt. Det är en helt underbar skapelse som eldriven ljudlöst glider fram över stilla vatten.
Tänk om alla hade bryggbåtar i sjöar och skärgård, inga utsläpp, inga oljud. Fort går de ju inte, men något mer avstressande än A & G:s flytande brygga kan inte jag tänka mig. Hade jag en sjö, skulle jag omedelbart skaffa mig en sådan att tuffa omkring på.
Kvällens höjdare var ändå G:s speciella kräftbyxor. Om jag får hans godkännande kommer snart en bild att läggas in här så ni kan se hur ursnygga de är, G och hans brallor alltså. Håll tummarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0