Helena Rääf

I går var jag hos Helena Rääf som driver Lanthandeln i Hallavara, mitt emellan Båstad och Torekov. Tro inte att hon säljer tomater och ägg, det är inredning i butiken numer. Helena har en sällsynt förmåga att skapa skönhet kring sig och jag kan verkligen rekommendera ett besök i hennes butik för alla som tycker om vackra saker och inredning. Jag vill ha allt, speciellt en handmålad liten byrå som är helt ljuvlig. Helena är speciellt duktig på tyger. Var hon nosar upp dem  är en gåta, men hon har verkligen en gåva. Åk dit! Igår var det vernissage i butiken. Det var Susanna Evers som ställde ut sina smycken i färgstarka stenar och silver. Speciellt ett hallonrött armband kan jag inte glömma. Susanna jobbade tidigare som projektledare i mediavärlden och satsar nu på att göra smycken. Jag blir alltid så glad över människor som vågar följa en längtan.

Kommentarer
Postat av: Annika Hellsten-Fabbri

Hej Mille. Lustigt nog så träffade jag Helena Rääf på en återträff vi hade i maj i Medevi Brunn 40 år efter att vi gick ut nian i Motala 1969. Vi gick i samma årskurs. Hon berättade då att hon träffat dig när du var i hennes butik. Jag lovade att jag skulle hälsa till dig och nu har jag gjort det. Hör av dig om när du skriver i någon tidning om hennes butik. Kram Annika

2009-07-28 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0