Det stormar på Bjäre

Ute viner det, kan jag tala om. Hela dagen har regnet piskat mot fönstren. Molly gick till brevlådan (25 meter) sedan vägrade hon gå ett steg till. Skönt.

Precis när jag satt in den marockanska kycklinggrytan i ugnen slocknade allt. Jag fick treva mig ut i hallen och leta efter ficklampan. Strömmen hade gått i stormens fotspår. Lite spännande faktiskt. Istället för grytan fick jag äta finncrisp (jag älskar finncrisp) med vällagrad gréve och lyxig gräddig delikatessyoghurt med vaniljsmak, köpt på Matdistriktet, som för övrigt är en mycket trevlig butik. Rådmansgatan 57 i Stockholm.

I dag har jag skrivit en artikel om alger för SvD. Och nu är det tomt på artikelfronten. Medvetet tomt. Jag ska nämligen dyka in i en djup skrivfas och avsluta det första av de fem halvfärdiga bokmanus jag har i min dator. Nu är det koncentration, fokus och disciplin som gäller för min del. Och det ska bli roligt, härligt och stimulerande. God kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0