Morgonreflektion

I natt blåste det så jag trodde att taket skulle lyfta. När jag vaknade i morse hördes bara fåglarna, vinden hade mojnat och solen lyste. Nu sitter jag på övervåningen och ska skriva färdigt ett hemma-hos-reportage. Från fönstren ser jag kastanjernas kronor, de växer på rad borta vid gästhuset, och bladen är alldeles rödgula. Vårt vårdträd, lönnen, som växer i mitten av gårdsplanen, är fortfarande mest grönt.

Molly snarkar på mattan bredvid mig och i gästrummet sover Tom, min yngsta son. Jag älskar den känslan av att vara vaken och veta att jag har ett eller flera barn som sover i mitt hem. Då känner jag mig rik. Han är 19 år nu så jag får vara glad när han väljer att komma och hälsa på. Igår lagade vi en korma tillsammans. Gott och mysigt.

Så här ser gästhuset ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0