New York - slutet på en fantastisk resa

Iskallt och blåsigt när vi kom. Idag strålande sol och kanske 25 grader. På Park Avenue blommade 60 000 vita tulpaner, Central park var full av solbadare och på Union Square var det bondens marknad. Vår i New York - kan det bli bättre?

Vi bor på ett helt okej hotell vid Time Sqare. Inte mitt favvisområde, men tyst, trots att vi är omringade av teatrar. Visst vore det kul att se någon föreställning, men Lasse och jag kom fram till att vi hellre äter. Igår var vi på stimmiga, stökiga och alltid knökfulla Pastis. I kväll ska vi på en italienare vid namn Pulino's Bar & pizzeria i Bowery. I morgon åker Lasse till Antigua för att segla hem och jag får en ensam dag innan jag flyger. Det blir yoga och lite annat.



Inte långt från hotellet.



Till vissa snabbmatställen är det längre kö än andra. Detta gatustånd serverade gyros, lamm i pita osv. Tyvärr var vi inte hungriga.



För studenterna vid University of New York var det jordgubbens dag med gratis jordgubbstårta, 180 feet lång.

På måndag är jag hemma i Sverige igen - det ska bli härligt! Tack alla ni som följt med på våra äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0