Världens vackraste kyrkoplats

Efter en natt i den lilla fiskebyn Hana körde vi vidare runt Maui som verkligen är kontrasternas ö. Innan vi kom dit åkte vi i timtal genom tropisk djungel med lianer och vilda höns och efter Hana befann vi oss plötsligt i en engelskliknande pastoral idyll med gröna frodiga hagar med feta betande svarta kor, små byar med låga färgglada trähus med plåttak bakom stengärdsgårdar och de mest fantastiska häckar av gul hibiskus och höga träd av blåregn.

Mitt i allt detta vackra fick jag ett sms från min bästa vän att hennes pappa stilla hade dött. Jag försökte ringa henne men kontakten bröts efter bara någon minut.

Efter ytterligare en timmes resa förvandlades hagmarken till prärie med kaktusar och träd med rosa och vita blommor i grenändarna och där alldeles invid havet låg plötsligt en öde kyrka. Inte en människa i närheten, bara vi, vinden och havets bränningar nedanför. Där kunde jag säga adjö till min väns far, vilket kändes väldigt bra.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0