Winslow, Arizona

På väg till Phoenix genom en evighet av öken bestämde vi oss för att stanna och tanka. Den lilla ökenstaden hette Winslow och eftersom vi var trötta tog vi in på närmaste motel. Väl där googlade jag bara på staden för att veta var vi var och då kunde jag läsa att det var här det berömda hörnet låg: "I was standing in the corner of Winslow Arizona..." från Eagleslåten Take it Easy: http://www.youtube.com/watch?v=OPospvRqP_s

Dessutom upptäckte jag att i staden låg också La Posada Hotel, ett av amerikas få bevarade järnvägshotell från mitten av 1800-talet. Här låg också en av Arizonas bästa krogar med typisk south west cuisine. Vi drack margeritas i glas stora som baljor, åt blåsvart flortunnt indianskt bröd med något hummusliknande och sedan en het indiancassoulet med arizonalamm, anklår och elk-korv och mörka bönor i mörkt röd sås. Elk är världens största hjort som lever i öknen, by the way.



Brödet bakas på stora hällar, lite som vårt tunnbröd, fast mycket tunnare.



Visst är livet underbart och föser dit vi ska. Mitt i öknen, i en håla fanns allt detta underbara. Dessutom var motellet fräscht och vi sov som små barn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0