Krabbfest och nu Victoria



Vilken festmåltid! Den unge kyparen på Araxi lyckades charma oss in att välja dagens "special", färsk Alaskan king crab. Och det gjorde han rätt i. Den var sprillans nykokt och mjällare än den godaste hummer. Doppelidopp dopp i lite smält smör och så in i munnen. Serverades med citronrisotto och grönsaker. Det enkla är ofta det allra ljuvligaste, om råvarorna är bra. Så gott till en bc sauvignon blanc, lite nötig, lite russin och vackert nästan bärnstensgul.

Nu är vi i Victoria på 6:e våningen på Magnolia hotel med utsikt över hamninloppet där sjöflygplanen startar och landar. Och ja, de vita magnolierna håller precis på att slut ut. Japanska körsbärsträd och forsytsia i full blom. Jag önskar mig så en magnolia till Skåne. Jag har en vän som har en som pratar - det är sant!
Men mer avslöjar jag inte nu.

Nu ska det badas bubbelbad och sedan äta kinesiskt på J & J Wonton Noodle House. Victoria har världens gulligaste lilla chinatown. Bordet är bokat av ordföranden i Kanadas slow food-förening, Sinclair Philip. Han tyckte att där skulle vi äta i Victoria och då lyder vi. Ska bli spännande. Jag säger som Julia Child när någon frågar mig vad som är min passion i livet - food. "I love to eat and I'm good at it. Look, I'm growing in front of you." Alla ni som ännu inte sett denna pärla till film - se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0