Vad vi inte vet gömmer sig i skogen

Det pågår saker här i Whistler som vi inte ser. Lasse har en kollega som vid en stunds friåkning tog en sväng in i skogen och tänkte på så sätt ta sig ner för berget. Plötsligt där bland höga granar satt en militär och riktade sitt vapen mot honom. Han fick följa med till ett hemligt tält och blev scannad och förhörd. Så kan det gå till.

Så bakom skogskanten ni ser på bilden finns mycket mer än pumor och sovande björnar. Här ligger Kanadas superstyrkor och spanar och vaktar. Annars har jag inte sett en enda soldat, vare sig i bil eller på gatorna. Så nog är de hemliga och bra på att gömma sig.



Förresten så är det bättre väder idag. Solen tränger igenom molnen. Jag skjutsade volontären i morse i sedvanlig ordning och har bestämt mig för att ta ledigt från skrivandet. Jag har mediterat och nu ska jag gå till ursprungsbefolkningens hus och ta en guidad tur. Det ska bli spännande. Rapport följer. Både från kulturcentrat och från Lasse. Han hoppades innerligt att damerna skulle kunna träna idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0