Mycket att stå i

Leif fyllde år igår! Hipp, hipp, hurra! Vi firade med bubbel och japanska läckerheter på Matsuhisa, Per Gessles favvisställe kan jag meddela i alla hemlighet. Kan också viska att han inte alls är snål, som Robert Gustavsson hävdar.

Matsuhisa är super. Hans filosofi: I wish good food brings more happiness into the world. Jag kan inte annat än att hålla med.

Idag gjorde vi en liten utflykt till klostret i Old Snowmass. Ett riktigt ranchkloster i en dal omgiven av berg och total ödemark - ljuvligt. Skulle kunna tänka mig att bli munk, om jag fick bo där. Ett par månader i alla fall. Det måste vara ett av världens vackraste ställe, hem för 8 benediktinermunkar. Köpte honung som de tillverkat. Glömde fota, men här kommer en bild på motsatsen:



Lunch i Carbondale på en riktig cowboysaloon där stammisarna hängde i baren, drack skummiga öl och där jukeboxen spelade rock. Burgare tillagade på gräsuppfödda Carbondalekor - mums, serverade av rediga servitriser i min ålder - trevligt.



Kolla golvet! Trampat av många cowboys sedan slutet av 1800-talet. Då fick de lämna revolvrarna till bartendern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0