Skriver, skriver och skriver

Om ni tycker det blir tunt med bloggandet nu beror det på att jag skriver som en toka. Nu ska mitt långa bokprojekt avslutas - hoppas jag. All energi går till detta just nu. Men, jag har idag också pulsat långt upp på berget bakom huset, längs en stig. Underbart. Hela tiden följd av bruset från bäcken. Sedan hoppade jag nerför som en bergsget och blev så övermodig att jag slant och höll på att glida ner i bäcken. I sista sekund fick jag tag i ett träd. När jag halvsatt i snön, hörde jag ljud bakom mig. Det var några andra vandrare, men innan jag såg dem, gick jag igenom i huvudet vad Lasse hade lärt sig i Whistler om vad man skulle göra om det kom en björn. När vaknar de och kommer ur sina idén?

Maggan tror att jag kommer att ha dunderkondis när jag kommer hem efter en månads promenerade i Aspen. Mitt blod kommer vara proppfullt av röda blodkroppar.


Ikväll avskedsmiddag med Maggan och Leif. Kött från The roaring fork valley, sallad och ostar från trakten. Och så fuskpommes som Tom har lärt mig. Den där man kokar, skakar och sedan steker i olja i ugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0