Stillhet i Aspen

När vi vaknar ser vi bergen i Aspen genom stora fönster, så underbart.



Lasse och jag var ju i Aspen i somras och fell in love. Därför är vi nu tillbaka. Detta ljuvliga, energifyllda och personliga hus som vi bor i kom till oss på det där härliga sättet som saker gör när det är meningen. Lasse höll på att leta ställen att hyra på nätet. Jag tyckte de såg trista och fula ut och bad honom fortsätta. Jag berättade för honom om min dröm om att bo i ett hus som låg lite utanför staden, omgivet av skog och med utsikt över bergen. Jag drömde om en amerikansk cabin med mycket trä och sten, där det är så där vackert amerikanskt , inte så där lyxigt och plastigt, utan genuint på något sätt. Tiden gick och på nätet fanns det inget. Så blev jag bjuden på en tjejmiddag på Bjäre hos min nya vän Bissa. Där var också nya vännen Barbara, som kommer från Denver. När jag berättade för henne att vi letade ställe i Aspen utbrast hon: "Oh, you have to stay in my best friend Marcy's house". Ja, och här är vi nu.





Jag har inte träffat Marcy, men hon måste vara en underbar person, det känns i huset. Hon och hennes man köpte denna cabin på 60-talet. Och har byggt till i olika omgångar. Han finns inte bland oss längre, men han var snickare och byggde själv. Dessutom var han träsnidare och huset är fullt av hans svarvade alster. Marcy fick en present han själv gjort varje gång hon fyllde år. Dessa saker är hennes mest värdefulla. Se hyllan bakom matbordet.



På en affisch i vårt sovrum står följande:

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you. Jesus

Marcys make lät kreativiteten flöda och resultatet glädjer mig och Lasse nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0