Ändrade planer

Taos Ski Valley har inte tillräckligt med snö, tycker skidåkaren. Därför far vi till Telluride i Colorado på tisdag i nästa vecka. Mig spelar det ingen roll. Jag hänger gärna med. Nya spännande platser att upptäcka. Skriva går överallt och jag kommer ändå att åka tillbaka till Taos med omnejd snart. Därför åkte vi till Santa Fe en sväng idag. Bara att följa Rio Grande söderut. Frågan var när vi skulle tanka: Vilken pump?



Tyvärr var museet stängt idag. Annars hade det ju varit något för Lasse. För övrigt vann GranTurismo Resumés Entusiastpris igår! Hurra! Beviset på att kreativitet är inte något som minskar med åldern. Tvärtom. Heja gubbar! För er som inte vet så är Gran Turismo Lasses och Gunnar Dackevalls nya tidning. Superfin. Mycket läsning. Välgjord!



Santa Fe är som Taos betydligt rikare storasyster. Rent, elegant, exklusivt och mycket, mycket vackert. God lunch på ekologiska Cafe Pasquals. Fräscht, gott och mycket, mycket trevligt. När kommer något liknande till Stockholm? Jag längtar. Blir lite ledsen när jag läser på facebook att en känd stockholmskrögare, som jag annars tycker mycket om, gör hamburgare av black angus från Argentina. Känns väldigt omodernt. Det finns svenskt kött som är precis lika gott. Dyrare? Ja. Konstigt nog. Det borde vara tvärtom, med tanke på transporten. Men jag äter hellre en dyr svensk köttbit i Sverige och en dyr köttbit från New Mexico i New Mexico en gång i halvåret än billigt importerat kött. Ja, nu blev det en avstickare. Tillbaka till Santa Fe.

Het salsa, svarta bönor, grillade grönsaker, guacamole och grillat gräsuppfött kött från NM.

Nu är vi hemma igen och fullmånen lyser som en lampa på himlen. Den sista fullmånen i Vattumannens tecken och så nära jorden just nu. Och extra nära Taos som ligger på så hög höjd. Samma måne här som hos er. Låt den inspirera er. Mig gör den lycklig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0