1 vecka med Daisy

Mitt liv har tagit en ny riktning. Jag "bor" nu mer på köksgolvet tillsammans med valpen Daisy, nu 9 veckor. Hon är den ljuvligaste rottweilertik man kan tänka sig. Just nu sover hon som en stock, med rumpan på en kudde och resten av kroppen på golvet. Inte konstigt att hon är trött. Vi har varit uppe sedan 05.00 och mediterat, röjt, väckt Lasse, hälsat på kor, gått i skogen bland daggvåta vitsippor. Livet med en valp gör att allt på något sätt krymper. Vi är i köket, vi går ut i trädgården för att kissa och leka, sedan in i köket igen... Det är det lilla livet och ändå så blir det så stort. Våren är mer intensiv, mer närvarande och det är en stor gåva att ha fått denna lilla valp. Valpar gör att man blir mer närvarande och Daisys närvaro öppnar allas hjärtan. Jag ser fåglarna, hör bina och humlorna som surrar i lönnen...

Några bilder från veckan:

Adjö till Madde, uppfödaren på Kennel Chosen Angels. Inte så konstigt att jag valde henne.



I bilen ner till Skåne. Hon somnade i mitt knä efter fem minuter:



På Bäckatorp. Lasse har golvjouren:



Stor kille, liten hund.



Och i detta nu efter en milt sagt intensiv första majmorgon.






Kommentarer
Postat av: Maddis

Underbara Daisy. Jag önskar er all lycka till med tösen. Så glad att höra alla rapporter från er. Samt att ni haft en underbar Påsk och Valborg. Kramar

2011-05-01 @ 11:10:05
URL: http://www.chosenangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0