Det lönar sig att fråga

Att det verkligen kan löna sig att fråga om något kan ni läsa idag på www.svd.se, klicka på Bostad. Där hittar ni en rykande färsk krönika som jag har skrivit. Återigen med inspiration från min morbror T. Lite rolig, faktiskt.

Apropå rolig så tror jag att meningen med livet är att vi ska vara så lyckliga som möjligt. För den som vill läsa mer om detta kan jag varmt rekommendera boken "Låt känslorna visa vägen", av Ester & Jerry Hicks. Lite luddig de första kapitlen, men sedan ger den mycket handfast vägledning till att hitta glädje i livet.



Ofta tror vi ju till exempel att om bara människor i vår omgivning ändrar sig på ena eller andra sättet kommer vi att må bättre. Jag kan bara säga efter att ha läst: så är inte fallet. Svårt att ta till sig kanske, men nyttigt att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0