På hästryggen - yihaa!



Ett vackrare ställe kan man knappast tänka sig än Aspen, Colorado. Förmodligen har jag bott här i ett tidigare liv för jag känner mig så hemma. Utan tvekan skulle jag kunna köpa mig en liten ranch här, rida i timmar, fösa några kossor och baka pajer i mitt bonnkök. Och skriva en och annan rad.

Idag fick det bli en två timmar lång tur i Snowmass valley, men den var helt fantastisk. Det vara bara jag, L och en cowboy vid namn Jeff. Jag red mycket när jag var ung, men L har inte suttit på hästryggen många gånger. Men det gick så bra, så bra och naturen tog andan ur oss. Det är så orört, så vilt och vidsträckt. Precis som i filmerna. Berg, berg och berg med bördiga dalgångar i mellan. Bäckar som porlar och forsar överallt.

Att naturen är ytterst närvarande här märkte vid tydligt vid dagens lunch. Vi åt chili på Little Ann's när servitrisen berättade att det satt en svartbjörn i granen runt hörnet. Och mycket riktigt. Efter lunchen gick vi dit och där satt han och sov,  en riktig bjässe vaktad av en ung polis. Hon berättade att de kommer ner från bergen för att palla äpplen om kvällarna.

Jag kan verkligen varmt rekommendera alla som inte varit i Colorado att bege sig hit, snarast. Så här i slutet av augusti har lågsäsongen precis börjat vilket innebär att det finns bra priser att få på hotellen, man behöver inte boka bord på restaurangerna. Och persikorna, de närodlade persikorna är stora, ljuvligt söta och saftiga.

I Aspen kan man dessutom verkligen äta gott. I kväll ska vi gå på Melanie Griffiths favoritställe Nobu Matsuhisha restaurang & lounge. Ja, hon och Antonio (Banderas alltså) går alltid dit när de är i sitt hus i Aspen, läste jag i en lokal blaska. I kväll ska jag hålla ögonen öppna.

I love this place!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0