Våga byta jobb

Träffade dukningskonstnären Catharina Lindeberg-Bernhardsson idag och återigen slog det mig hur underbart det är med människor som följer sin längtan och vågar sadla om mitt i livet. Hon var barnklädesdesignern som för cirka 10 år sedan gick en floristutbildning men istället för att bara binda vackra buketter valde hon att jobba med det dukade bordet. Och det har gått som tåget, även om det var lite motigt i början. Hennes första bok var det inget förlag som ville ge ut så hon och maken startade ett eget förlag och gav själva ut den nu flerfaldigt prisbelönta boken. ICA-förlaget sa sedan direkt ja till hennes andra manusidé och boken som kom i våras ser ut så här:
 
Just nu håller hon på att fota för sin tredje bok. Nu ska jag inte avslöja vad den ska handla om, men jag kan säga att jag såg några av hennes nyplåtade alster på hennes för övrigt helt makalöst vackra bord (ritat av maken). Och jag kan bara säga att hon har en alldeles unik känsla den kvinnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0