Texas - njaa inte så kul



Det luktade för många kor på för liten yta, en otäck lukt som fick mig att må lite illa. Det var någon slag stora insamlingsplatser för tusentals kor som stod tätt, tätt i stora inhägnader. Kanske för att äta upp sig inför slakt. Otäkt. Ännu en gång kände jag hur viktigt det är för mig att bara äta kött från djur som jag vet har haft det bra.
Det nordvästra hörn av Texas vi åkte igenom var inte kul, kyligt, grått, platt i till synes evigheter, skräpigt och så denna kolukt.





Här i Amarillo, satt Lasse i finkan för cirka 40 år sedan. Polisen haffade denna då unge svensk med långt blont hår och sa att han kört för fort, vilket han inte hade, säger Lasse. Han fick ringa ett samtal och ringde då till typ ett bilförbund, den enda han kunde komma på, och de löste ut honom morgonen därpå.

Först var han lite osäker på om det var rätt polisstation, men när han vände blicken mot andra sidan gatan kände han igen själva fängelset. Och bara den som själv suttit där inne och skakat galler kan ju veta detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0