Idag ser vi Whistler



Så ser det ut genom fönstret idag. Lasse är redan uppe på berget, eller bergen. Han hårdtränar!

Är det inte fantastiskt vilken uppfinningsrikedom människor kan ha ibland?
Jag har länge försökt att få Lasse att sluta snusa, men det har inte gått något vidare med det. Nu, tänkte jag, nu skulle han kanske ändå bli tvungen därtill eftersom vi ska vara på den här snusfria kontinenten i så många månader. Men tji fick jag. Kolla vad han hade smugglat med sig hit, i mitt skidfodral! Kunde inte låta bli att storskratta när han kom kånkade på detta paket upp för trappan. Med en triumferande min!



I lördags åt vi middag på Rimrock café, vårt favoritställe här i Whistler. Det ligger i Creekside, lite söder om Whistler och har legat där i 23 år. Ett supertrevligt ställe med fantastiskt god mat, utan att på något sätt vara fisförnämt. Enkel inredning med träbord och trästolar. Brasa som sprakar och rar och precis lagom uppmärksam personal. Det var här vi för två år sedan firade min 50-årsdag. Då var alla barnen med. Lasse hade i hemlighet ordnat med champagne och på vårt runda bord stod en bukett med 50 röda rosor.
Maten var lika god nu som då. BC har världens godaste musslor. De ser ut som våra blåmusslor men är lite rundare och lite fluffigare på något sätt. Den här gången serverades de kokta i en thaiinspirerad buljong. Och den mörka lite kladdiga daddelpuddingen (stavas daddel med två d?) med vaniljglass till efterrätt is to die for, som min kära vän Agneta U brukar säga.
Nu till bokskrivandet. Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0