Första dagen på en lång resa

Klockan är halv sju på morgonen och vi ligger i sängen med våra datorer på Wedgewood hotel. Supermysigt boutique hotel i Vancouver, BC, Kandada. www.wedgewood.com Igår när vi kom uttröttade efter resan åt vi en lätt middag framför brasan i loungen. En man spelade på ett piano - Georgia on my mind med mera. Trevligt. Fast när jag ätit min hamburgare och druckit mitt glas pinot noir från BC - de är världsbäst på pinot noir, tycker jag, var jag så trött att jag stapplade i säng och tvärsomnade. Inte så konstigt efter ett drygt ett dygns resande. Förresten var hamburgaren god, köttig och saftig. En sådan enkel rätt som de verkligen kan göra på den här kontinenten, men som är så svår att hitta bra varianter av i Sverige.

Nu frukost och sedan ska vi leta efter en bil att köpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0