Septemberkrönika


Var drömmer du om att bo? Hur vill du leva? September är en perfekt tid att fundera över det. Denna månad ger nämligen, enligt numerologin, en inblick i hur nästa år kommer att se ut. Det du fyller september med, får du mer av 2012.

Jag älskar september. Då ligger stränderna tomma, men vattnet är fortfarande ljuvligt badbart. Än värmer solen, skogarna är fulla av svamp och det finns hårda saftiga gravensteiners att sätta tänderna i.

Just nu är jag i Stockholm efter en lång Skånesommar. I flera år har jag åkt fram och tillbaka och det har varit perfekt, men nu är det förändring på gång. Bara efter några dagar i storstaden bland alla människor, bilar och hus känner jag att Stockholm är underbart, men här ska jag inte vara. Då och då ska jag åka upp och njuta storstadsliv tillsammans med mannen i mitt liv, men inte stanna länge. Jag hör hemma på Västkusten, det är där mitt hjärta bankar som hårdast och det är där jag kan andas fritt. Länge har jag anat att det är så det förhåller sig, men först nu står det klart. Först nu vågar jag vara sann mot mig själv. Jag vet inte varför det känns så viktigt just nu, men jag vet att jag måste ta klivet oavsett vad det för med sig. Därför åker jag ner igen, trots risk för styv kuling och ännu mera regn. Men jag är inte rädd för oväder eller för ensamhet. Jag har valpen Daisy, min dator och jag vet att jag har min man, min familj och många av mina vänner är bara några timmar bort.

I snart 30 år har jag haft Stockholm som bas och landet som vila. Nu vänder jag på steken och fyller resten av september med bokskrivande och närheten till havet. Vad fyller du din månad med? Kan du inte ta steg rent praktiskt, finns det andra sätt. Låtsas. Affirmera och visualisera. Fyll dig av känslan. Det är en fantasiskt bra början.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0