Fascinerande slurp

Här i nordamerikanska kök har de något som vi inte har, nämligen en garbage disposer. Den äter avfall, typ allt som man normalt lägger i en kompost, som potatisskal och äppelskrutt. Sedan trycker man på en knapp och hela zinken börjar brumma och hoppa och man ser att typ en mixerkniv skär ner rubbet på ett par sekunder. Sedan åker det iväg i ett rör och blir till biogas. Fiffigt va! Jag tycker det är kul också att peta ner diverse, fast ibland är jag inte så smart. Påskliljorna som blommat så fint i två veckor började hänga och då körde jag ner dem med stjälkarna neråt. Disposern börja tugga varpå det som var kvar av själva blommorna for runt i världens fart och stänkte frömjöl över hela köket. Så kan det gå. Och så här såg det ut.



Idag regnar det igen, depp dep, och bergen är klädda i dis. Däruppe snöar det. Klockan åtta i kväll ska Lasse ringa slipparnas hot line och få bekräftat om han måste gå upp klockan 02.00. Och jag med eftersom jag är chauffören.

I kväll ska vi gå till Sachi Sushi - så stavas det!!! och äta med några svenskar. En granne ringde igår och frågade om vi ville följa med och det är klart vi ville. Så härligt att bli medbjuden av några vi inte känner - spännande!

Så här såg det ut i byn i eftermiddags:


Regntunga skyar, vartän man ser, någon sol finns ej mera...



Det ser godare ut än vad det är...



Slovenskt resande teatersällskap. Lite kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0