Ensam med två dec nysnö

Det har snöat hela natten och en glad Lasse kom precis hem från dagens skidäventyr i lössnö. Här är nästan lika tomt i backarna som det var i Whistler innan OS (Ingrid E - om du läser, hur var det nu med före och innan? kan aldrig lära mig). Lasse har nu kört igenom Aspens fyra skidområden, Aspen, Aspen Highlands, Snowmass och Buttermilk. Buttermilk, låter inte det ljuvligt, där skulle till och med jag kunna tänka mig att åka.

Utsikt över Maron Valley:



Utsikt från Buttermilk mot Aspen och Aspen Highlands.



Buttermilk och här åkte han:



Och här åt han en hot dog:



Själv började jag dagen som vanligt med att läsa och svara på mejl - I love it! Sedan gjorde jag en chili som nu fyller hela huset med kryddiga härliga dofter. Den har nu puttrat i snart 6 timmar, högreven faller i bitar.



Till det ska serveras majsbröd, som jag snart ska baka, sour creme, färsk koriander och sådan där gul amerikansk cheddarost. När barnen kommer!!!
Och så har jag skrivit förstås ett par timmar. Det går lätt här, jag tror det är för att Aspen är så nära himlen. Kanske börjar jag se slutet på mitt skrivprojekt. Vi får se. Det har en tendens att ta nya vägar när jag minst anar det.
Att få sitta i det här vackra huset och skriva, omgiven av vit snö, vita aspen trees och bara höra vindens sus och takdropp - det är en nåd.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Före OS men innan OS började.

Kram

2010-03-15 @ 12:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0