Ensam i New York

Lasse åkte vid sextiden och är nu på Antigua. Om en vecka seglas det iväg över haven. Saknar honom redan.

Själv låg jag och läste till nio, frukost på Starbucks - capuccino och en croissant. Jag som inte är så förtjust i kedjor har förälskat mig i Starbucks. De har varit räddaren i nöden under vår resa, när hotellen bara serverat kaffeblask. Tog tunnelbanan till Union Square, skulle i alla fall dit, men höll på att hamna på Coney Island eftersom jag missade att Q betyder expresståg. Satt där och såg stationerna passera förbi. Men, till slut kunde jag gå av och åka tillbaka igen. Promenerade runt i Greenwich village och Soho. Det är så himla trevlig där. Gick förbi min favoritbutik Agnes B, bara för att kika lite. Tog sedan tunnelbanan till min kompis Lars Nordensten som är skräddare åt alla New Yorks, ja USA:s stjärnor. Han är en riktig raring och vi pratade en stund innan han var tvungen att kvista över till Versacci. Då gick jag en lite loppisrunda på West 25th. Köpte lunch på en deli och åt i en park. Pustade i skuggan och tittade på människor. Gick hela vägen hem till 49th Street, hotellet, och tog mig en liten lur. Skrev och läste. Åt middag i sängen. Delin i hörnan, The Food Emporium, 49th och 8th, är super. Köpte friterad kyckling, bönsallad och en skål med färska bär. Och till det festade jag loss på en Pellegrino Lemonata. Livet är toppen.



Rosa hus inte långt från Washington Square som de för övrigt håller på att renovera.

Nu en tecknad film på kanalen utan reklam, det är jättegulliga små djur och dinosaurier, någon Disney jag missat. Utanför myllrar staden som aldrig sover och jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag är hemma. Ja, inte direkt hemma, men snart så. I morgon går flyget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att du träffade Lars N. Tänk att han sydde min brudklänning för hundra år sedan! Ses snart m

2010-05-02 @ 10:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0