Finn din livsuppgift

Jag tror att alla människor har en alldeles speciell livsuppgift. Jag tror att alla kan bli "stora". Det finns inga "små" människor. Vi bär alla storhet inom oss. Det gäller att gå inom alla självpåtagna lager av rädslor, skydd, strategier och föreställningar och hitta sin kärna, flödet, själen. Och låta livet fylla oss varje dag med känslor, glädje och kärlek. Det finns många olika sätt att börja söka efter sig själv. Gå i terapi, börja meditera, yoga, visats mycket ute i naturen, läs böcker... Sök. Och du ska finna. Livets magi blir tydlig.

Just nu kan jag rekommendera Robin Sharmas bok Finn din livsuppgift med munken som sålde sin Ferrari. Lättsam och stark läsning med tydlig vägledning för den som vill leva mer medvetet.

Jag vet att böcker talar olika till olika människor. Kanske är den en bok för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0