Absolut dröm

Jag hittade Home Ranch i boken: A thousand places to see before you die, för tre år sedan när vi åkte igenom Colorado om sommaren. Då låg det inte på vår route, inte heller förra våren. Nu när vi skulle åka till Steamboat Springs och jag googlade efter hotell så låg det plötsligt där högst upp på resultatlistan. Fanns det rum? Ja, det gjorde det. Quickdraw, var ledigt. "För dyrt", sa Lasse. Jag sa: "Men om man betänker att jag inte åker skidor och slår ihop alla dessa obetalda liftkort, så har vi råd." "Pengar är bara energi, hur viktigt är det?", som en klok vän brukar säga, dök också upp i mitt huvud. "Viktigt!" sa hjärtat. Okej, Lasse gav sig och mot Home Ranch bar det.



Home Ranch -  det var värt vartenda öre. En dröm, en absolut ljuvlig plats på jorden.

I Colorado finns ett antal sådana typ hotellpåranchenställen. Home Ranche är ett av dem. Ligger mitt ute bland berg och hagar i ödemark nära Clark, en liten pyttestad från slutet av 1800-talet. Cirka en halvtimme från Steamboat Springs. Så fick vi då båda vårt lystmäte. Lasse underbara backar i Steamboat.

Jag längdskidåkning i tystnad och ridning varje dag, ute och inne.



Dessutom fick vi helt fantastisk miljö, otroligt vällagad mat

och så många nya roliga vänner: Tom och Polly från Washington DC, Jonny och hans familj som äger Home Ranch, Mike - skidguide som tog mig med på längdskidåkning i lössnö, Kelly som lärde mig grunderna i westernridning med flera, med flera. Och så Amos - den lilla valpen som for omkring inne som ute.



Livet är underbart! Jag är så tacksam och lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0