Hemma igen

Skönt att vara hemma, även om jag nog skulle kunna bo halva året i Sverige och halva i USA. Kanske i New Mexico eller i Colorado. Jag tycker så mycket om känslan av hög och fri energi. Som sagt, båda länderna har sina för- och nackdelar, men energin i Sverige är trögare, segare och tyngre. Eftersom jag tror att det finns en mening med allt så ska jag väl bo här, trots att det känns lättare att andas i USA.

Men, som sagt, kul att vara hemma igen och vårsolen lyste så härligt idag. Och jag har packat upp. Och betalat räkningar.

I morgon och resten av mars är det Hiram som gäller. För er som inte vet vem hon var kan jag berätta att det var en av Sveriges genom tiderna bästa matskribenter. Jag har lagat Hiram-mat i hela mitt liv och nu gör jag en bok om henne tillsammans med min kompis och kollega Anna Lind-Lewin. Det är ett fantastiskt roligt projekt. I detta nu står ansjovisar täckta med ströbröd, konjak, hackat ägg och smör och puttrar i ugnen. Till detta en liten knäckemacka och en kravmärkt, alkoholfri öl. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0