Äter hon inget?

Inte mycket om mat de senaste dagarna. Det beror på att jag tömmer kylskåpet nu i min ensamhet och det finns helt enkelt inte så mycket att skriva om. När kylskåpet väl är tomt, tar jag frysen. Det finns alltid massor av saker att laga något av. Nyss har jag ätit sillrester från Boarps fisk och Kajs med den där röda potatisen jag är så förtjust i - sillapärer. Och finncrisp med Västerbottensost. Och det stavas precis så - Västerbottensost. Den som inte tror mig kan kolla med min stavningsguru Ingrid Eriksson på Svenska Dagbladet. Jag vet inte hur många gånger vi, när jag jobbade på SvD, stod framför sidorna av morgondagens tidning, som alltid hängs upp på väggen, och diskuterade om det skulle vara Västerbottensost eller Västerbottenost. Om de andra inte trodde mig var det bara att ropa på Ingrid. Ingen opponerade sig mot henne. Nu håller Ingrid på att jobba med en kokbok och den ser jag fram emot.

För övrigt tömmer jag inte kylskåp och frys av snålhet. Jag ser det som en utmaning att slippa handla och faktiskt försöka slänga så lite mat som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0