Gubbröra med lax och en tabbe med laxrom

Vi är många som älskar gubbröra. Min före detta chef Stina Cederholm på Svenska Dagbladet är en av dem. Hon är galen i gubbröra. Till midsommarafton gjorde jag Fredrik Erikssons variant där kallrökt lax får ersätta ansjovisen - så gott. På toppen skulle det dessutom vara en klick laxrom men den råkade jag slänga på Monika Ahlbergs currysill istället som också var jättegod och var ganska lik gubbröran. Inte så lyckat, men de stora romkornen gick ju att peta bort och lägga över på gubbröran istället. Sedan åt vi grillad entrecôte med vitlökssmör och gröna bönor. Köttet kommer från den ekologiska bonden på Ändelbols gård och det är helt underbart gott. Jag köpte en kvarts ko i vintras och det har banne mig varit det godaste köttet jag ätit på år och dagar. Läs mer om detta fantastiska ställe som är väl värt en omväg på www.andebolsgard.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0