Enkla meditationer

Så fort man känner en tanke som förminskar på något sätt. Så fort vi känner att vi inte tillåter oss att vara i vår glädje kan det vara bra att säga stopp till sig själv. Sitt eller ligg ner. Gör det bekvämt för dig själv. Ta tre djupa andetag. Andas in genom näsan och fyll lungorna och magen med ny frisk luft. Håll andetaget en lite stund och släpp långsamt ut luften igen. Tänk dig att du gör dig av med alla negativa tankar. Tänk på vad du just nu har att vara tacksam över. Känn tacksamheten flöda genom kroppen. På http://www.chopra.com/agnilight/oct09/podcast hittar man små korta enkla meditationer som kan göra underverk. Pröva!

Nu ska jag göra en pumpasoppa till lunch. Min syster, min mamma, min systerdotter och min systers två vänner kommer och hälsar på. Kul! Sedan ska jag göra en äppelpaj med björnbär. Ha en ljuvlig lördag. M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0