Citygross går från klarhet till klarhet

Ja, det är bara att nosa upp ett Citygross och börja handla där. Kul att ett litet, familjeägt företag utmanar jättarna genom att våga. Tjing Mille

Så här skriver Camilla:

City Gross gör det - Äkta vara, riktig mat utan onödiga tillsatser
City Gross går nu ut stenhårt för att hjälpa konsumenten att välja rätt mat, kolla » klippet jag nosat upp!

Alltså de kommer att märka ut alla varor som klassas Äkta vara enligt Mats-Eric Nilsson (den hemlige kockens) modell. Det är hans organisation » Äkta vara som står med pekpinnen. Detta innebär att en av de stora problemen för oss konsumenter ”jag förstår inte innehållsförteckningen” eller ”jag kan inte läsa det är för små bokstäver” blir undanröjda. Du behöver bara leta efter Äkta vara-märkningen och du är garanterad mat,inte kemi och utfyllnadsmaterial.

Detta gör att jag hoppar upp och ner på stolen av glädje!!

Vilken press kommer inte detta att sätta på industrin att plocka bort onödiga tillsatser om de vill sälja sina produkter? Vilken press kommer inte detta att sätta på övriga handlare, ICA, Coop, Axfood med flera att göra likadant?

Bakgrunden består säkert av många olika saker och, här är min och Matupprorets del i det hela. Eftersom jag har min tipsfunktion på Matupprorets sajt så får jag ju alltid reda på det mesta. Lite historik i ärendet, hittar du på sidan » turnétack. Jag träffade 14 butikschefer under min turné då under december – februari och hade möjligheten att prata om vikten av bra mat utan onödiga tillsatser och Matupproret vill ju att detaljhandeln tar sitt ansvar också. Att de i sin tur ställer krav på leverantörerna att plocka bort de onödiga tillsatserna. Vad hände sedan då? undrar ni.

De lyssnade, på mig de där timmarna, de kontaktade Mats-Eric Nilsson. Ni vet "hemlige kocken" Mats-Eric Nilsson sitter med i Matupprorets expertpanel. Han kommer att certifiera dessa varor. Hoppas ICA, AXFOOD, COOP och alla andra butikskedjor hör av sig till honom och gör samma sak. Tillsammans är vi starka.

Båten håller på att vändas, detta gör att det går fortare! Inget är »omöjligt!

Otroligt glada hälsningar!
Camilla Sparring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0