Hoppfullt och härligt


Hörde jag rätt när jag lyssnade på P1 i förmiddags? "Ja, det gjorde du", sa goda vännen C när jag berättade vad jag trodde att jag hade hört innan jag blev avbruten av telefonen. Någon intervjuade årets nobelpristagare i kemi och frågade honom vad han trodde det var som gjorde labbet han jobbade på så framgångsrikt. Var det någon speciell utrustning? Det är cantinan, svarade han. Kaféet, matsalen, alltså. Underbart, tycker jag. Det visar att mötet mellan människor är så oerhört viktigt och mötet över en delad måltid, eller en kopp kaffe. Människor och mat - mycket viktigt.

Därför bjuder jag här på lite inspiration till söndagens middag. Köp en fin kravmärkt köttbit, typ fransyska,

och gör en gammaldags stek med massor av sås, gelé, kokt potatis och grönsaker. Och bjud hem några vänner, släktingar eller grannar på middag. Njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0