Regntunga skyar och min favorit Cesar

Precis när jag skulle gå ut och kratta - ett rofyllt evighetsjobb - så började det regna. Då slapp jag det. Gjorde yoga istället och bastade. Sedan såg jag mitt favoritprogram: Mannen som talar med hundar. Han är klok han, Cesar Milan. Han rehabiliterar hundar och tränar människor, säger han.
Tack vare Cesar gör Molly inte längre utfall mot små skällande hundar, vilket hon gjorde när jag fick henne. Jag har praktiserat hans teorier, blåst upp mig och med kraft gått förbi alla dessa ouppfostrade stackars krakar med mattar och hussar som står och talar till dem som om de vore barn: "Fy dig lilla Fiffi, inte får du skälla på den stora hunden".
Nu passerar även Molly de arga småttingarna utan att ens ägna dem en blick. Skönt, tack Cesar!
Synd att så många hundägare inte uppfostrar sina hundar. De kanske tror att de är snälla men de gör istället sina hundar olyckliga.
Här ligger min Molly på mitt köksgolv och solar sig. Det var igår alltså. Om solen skiner någonstans i trädgården eller i huset så letar hon upp strålarna, lägger sig och njuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0