Jag är tillbaka



Hej alla kära vänner och läsare. Nu är jag tillbaka i bloggosfären, eller vad det heter. Jag vill börja med att presentera L, min älskade man, som heter Lasse. Och så backar jag tillbaka ett par veckor för att berätta lite mer om min fantastiska månad på den nordamerikanska kontinenten.
Här är då alltså Lasse, högst upp på Independent pass som ligger några mil söder om Aspen. Vägen som ringlar sig uppåt och uppåt och uppåt är bara öppen sommartid. Vidunderligt vacker väg med spökstad, bäckar, dalar och berg med snöiga toppar. Som ni ser på skylten står Lasse på platsen där kontinenten delar sig (förstår inte riktigt, men ändå) och bäcken bakom åt höger rinner ut i Atlanten och åt vänster i Stilla vattnet. Häftigt va?

Som jag skrivit tidigare är Aspen ett måste för alla älskare av friluftsliv, cowboys, fräsch mat, skidor och musik. Här finns både en opera och på sommaren hålls en gigantisk festival dit dirigenter och musiker från hela världen styr kosan.
Lasse och jag har bestämt att återvända nästa år när vi har varit i OS i Vancouver. Han tänker åka skidor och jag ämnar njuta av livet som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0