Solen går ner över Hudson i detta nu

Att vara vuxen med råge är så befriande skönt. Jag trivs väldigt bra med mina 51 år. Bland annat så slipper jag jaga runt efter "måsten" när jag är i en storstad. Jag har alltid varit mindre road av monument och olika turistbegivenheter, aldrig känt lusten att se "allt" men ändå känt mig "tvungen" att hänga med. Nu gör jag bara det som faller mig in. Nu reser jag ju förstås med min L och det innebär kompromisser, men vi har aldrig några problem med vad vi vill göra. Vi reser fantastiskt bra tillsammans.
Idag har vi unnat oss en mycket lat dag i denna underbara metropol. Lång promenad längs med Hudson river. Vi bor i Meat Packing district. Sedan en ännu längre frukost på Pastis, vårt favvisställe mitt emot Hotel Gansevoort där vi bor. Se bilden. Och till detta en café au lait - ljuvligt efter allt amerikanskt kaffeblask.

Så en promenad på de charmiga gatorna i West Village med lång paus på en bänk i livliga, folkliga parken, Washington square Park. Full av jazzmusiker, hundägare och studenter som precis återvänt till storstan och det närliggande universitetet.

Lunchen blev lika lång den på Little Owl, rekommenderad av Martin Gehlin som skriver åt SvD. Vi delade på en sallad med gula betor, spröda gröna blad, rostade solrosfrön och riven parmesan. Efter det åt jag en pasta med en mjukskalig krabba (soft shell crab). Till det drack vi utmärkt vitt vin. Eftersom L råkade bita på en bit ståltråd som råkat slita sig loss från restaurangens spis fick vi en billig lunch. Tack och lov ingen skada skedd.
Efter det lullade vi hem och latade oss vid hotellets pool på taket. Bättre dag i N Y kan jag inte tänka mig.

Igår hann vi dessutom träffa mycket goda vännerna L och C, New Yorkbor, och åt Southern food med modern touch i East Village. Efter det gick vi till ett efterrättsställe och åt coconut cupcakes. Mums filibaba. Jag älskar New York!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0