1 dag kvar och regn

Ja tyvärr regn här nere och snö uppe på bergen. Det innebär att delar av the Slip crew team ska vara i backen klockan 3 i natt. Lasse slapp dock, han har andra uppgifter i morgon. Jag ber till högre makter om bättre väder. Som Lasse sa: Alla är så himla trevliga här att man unnar dem verkligen ett bra OS. Ja, vi får se. De är verkligen trevliga kanadensarna. Jag har skrivit om det förut i artiklar. Bara idag när jag var ute på en halvtimmes styrkepromis blev jag tilltalad av två personer. Först en vägvakt som frågade hur min dag hade varit. Jättebra, sa jag. Hennes hade varit like shit, men ändå. Sedan kom jag förbi Blackcombbasen där en buss precis stannat och släppt av skidåkare. Busschauffören kom runt bussen, gick lite fortare och låtsades att han hade en mick i handen: "Are you an olympier? I can see you are speed walking", sa han och jag sa: "I'm working at it". Så enkelt, lite humor, några vänliga ord, ett leende och det värmer. Går inte att lägga in bilder så dagens bilder från Slip crew member 105 kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0