4 dagar kvar

Jag är ju ingen stor skidåkare och har bestämt mig för att bara åka under optimala förutsättningar med sol. Trodde att det skulle bli fint idag och tänkte hänga med Lasse upp (han var ledig). Men så här såg det ut:



Någonstans låg pisten, rapporterade OS-volontären som träningsåkte, trots dimman. Himmel vilken tur att jag stannade hemma. Jag som ser dåligt i vanliga fall också. Det är liksom det som gör att jag INTE åker under sådana omständigheter. Här gällde det att inte åka till vänster om den orange skylten för där låg värsta branten. Tänk om man hamnar fel? Det låg som lock ett lock över båda bergstopparna.

Det mesta ser ut att börja bli färdigbyggt i byn i alla fall. Fler gator har stängts av och i vart och vartannat gathörn står nu minst två poliser. De har också fått en liten svart koja uppställd på trottoaren bredvid. Där kan de fika och vila sig lite, tror jag. En del av de kanadensiska poliserna har helsvarta kläder och ser jättehemliga ut när de marscherar kring i byn. De som står i gathörnen har dock hattar med brandgula band eller pälsmössor och gula reflexvästar. Så nu vet ni det.

Så istället för att skida, skrev jag och gick på en marknad på ursprungsbefolkningens kulturella centrum. Jag köpte en burk dillpicklade gurkor och en ekologisk liten cheddar.

Jag kan rapportera att jakten på den godaste burgaren går vidare. Själva burgarutbudet är ju rätt begränsat för mig eftersom jag inte äter annat än kravmärkt kött, i alla fall om jag kan undvika det. Men i förrgår åt jag den här lilla godingen på The Pony i Pemberton. Kött från en ekologisk Pembertonkossa. Den leder nu.



Nu ska jag laga en liten fritata med karamelliserad lök och till det en sallad på färsk spenat och getost. Mums och god kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0