Så här ser den ut

den lilla bilen framför huset där vi bor. Fin va? Jag tycker mycket om färgen.



Lasse har fixat lite för att alla ska kunna se vilka vi hejar på.





I natt har det snöat lätt här i Whistler. Här råder ett lugn före stormen. Överallt pågår det förberedelser. I dag gick vi förbi arenan i Whister Village där de ska ha prisutdelningar och de är långt ifrån färdiga med den. Under pressenningar pågick allehanda aktiviter med spadar. Men, det är 15 dagar kvar. Jag ska följa arbetet.

Lasse har stora nojan nu för sitt volontärskap. Han ska ju jobba i damernas "slip crew team" vilket inte alls innebär att hans ska stå utplacerad längs backen redo att rycka in, som han trodde. Nej, han och de andra ska åka i samma backar som de tävlande och föra undan lös snö med skidorna. Detta ska göras i världens fart med enorm precision mellan åkarna. De ska ploga, åka bakåt, åt sidan och vara "dancers on skis" som det stod i ett mejl. Jag vet att han kommer att klara det galant. Idag har de också fått reda på hur de ska bete sig ifall det kommer en björn. De ska långsamt backa sin väg.

Själv har jag skrivit ett kapitel i min roman, eller vilken sorts bok det nu blir, och det känns riktigt bra. För övrigt kommer jag knappt se röken av Lasse när han börjar jobba i backarna, så jag kommer att kunna skriva massor. Disciplin är mitt motto just nu.
Märkligt. Här kommer pågå ett OS medan jag skriver på min bok.

Kommentarer
Postat av: mille

Jag kommenterar mig själv för att se om det funkar. Det är ju så sällan som någon säger något så det kanske inte funkar. Vi får se. Tjing Mille

2010-01-29 @ 02:27:40
Postat av: mille

Ja, det funkar alldeles utmärkt. Så - hör av er!

2010-01-29 @ 02:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0