Kommentera

Kommentera, kommentera, kommentera. Då blir jag jätteglad. Jag ser ju på statistiken att ni är där...

I kväll är vi i Eugene där jag pluggade ett år för 30 år sedan. Märkligt nog kände jag knappt igen mig, känner mig lite förvirrad över det faktiskt. Var jag verkligen här i ett helt år och vad gjorde jag? Jag pluggade enormt mycket, det minns jag. I Uppsala kunde man gömma sig bland många, här ställde de personliga krav på mig, vilket gjorde mig helt chockad, men mer då. Jag kände igen ett vitt viktorianskt hus, där det låg en fransk restaurang då, nu en pub. Typiskt mig, jag minns inte var jag själv bodde, men jag minns krogen där jag typ två gånger njöt av europeisk mat.

Vi bor hos Myra på Campbell house bed & breakfast och har ätit på Adam's Place - helekologisk krog! Jag åt en helt ljuvlig sheep heards pie (Tom och Sofie - ni skulle älskat den) och Lasse en klassisk pot roast där köttet kunde skäras med sked, gräsuppfött förstås. Det var här i Eugene som jag fick upp ögonen för det här med miljön, det minns jag i alla fall. De var tidiga här. Pratade om eko innan vi ens visste att ordet fanns.



Någonstans här bakom bodde jag i ett studenthus.



The Cambell house. Myra bjöd oss på fantastiskt gott syrah från Oregon där vinproduktionen har exploderat sedan jag var här senast.

Vårt rum - supermysigt. Små stegar av trä upp till sängen. I love it!


Kommentarer
Postat av: charlotte

Hej hej,



Jag är här o läser varje daaaag :)



2010-03-04 @ 15:20:04
Postat av: Tiina Otema

Hej Mille,

I have been popping in to read your blog from time to time and while I don't understand everything, I'm amazed at how much I do. It has been most interesting reading your first hand and personal impressions on the Olympics.It must have been an experience of a lifetime!. I'll continue to stay posted as you and Lasse make your way across the US. I consider it my Swedish lesson of the day. All the best to you both! Tiina

2010-03-04 @ 22:38:31
Postat av: Margareta på Torsåker

Du skriver så härligt bra att man bara måste följa dina äventyr! Som du vet kära vän så delar vi intresse för mat och mysiga kryp in. Nu är det sportlov här hemma. Maken är i Texas, barnen på skidresa. Själv ska jag unna mig en natt på Wreta (som du rekommenderat)kör snart ner i strålande sol, vintervitt landskap! Böcker i väskan! Lovely. Kram

2010-03-05 @ 08:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0