Prommis i Aspen

Efter snö kom sol - och Aspen är så vintervackert som det någonsin kan bli. Tom och jag tog först en skogshike och sedan en citypromenad. Tur att någon hade trampat stigen före oss. Tar man ett felsteg är det mer än en meter djup snö att hamna i, men vi klarade oss och njöt.





Sedan besökte vi anrika Jerome Hotel, byggt 1889 under Aspens silvergruveboom.





Detta är hotellets ballroom där Paris Hilton hade sin nyårsfest. Bara så att ni vet. Till vardags är det frukostmatsal.





Lovely!

Sedan åt vi lunch i baren och Toms tryffelpommes were "to die for", som min vän Agneta U brukar säga.



Mackan är en Philly steak cheese, god den med, sa Tom. Jag åt en Caesarsallad, jag vet jag upprepar mig, men de vet hur man gör en riktig sådan här i Amerikat, allt som oftast i alla fall. Och då är det så gott.

Det droppade från taken och bilarna hade istappar under sig.




Operan som nu både är scen och bio. Och turistbyrå!



Restaurang Pacifia - trevligt fisk- och skaldjursställe.



Till sist hamnade vi som vanligt på Main Street Bakery - favvisfik. Dock var vi ståndaktiga och tog bara varsitt jätteglas med grönt te och insöp den charmiga miljön och dofterna.



Vårt underbara, härliga, tokiga Aspenhus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0