Höjdsjuka

Ja, man får många nya erfarenheter när man reser. I går efter att ha skrivit en liten krönika till kära SvD fick jag plötsligt huvudvärk. Det blev bara värre och värre och sedan blev jag sängliggande. Och åt inget på hela dagen. "När du inte äter, då är det något fel på dig", som Lasse sa. Under natten dunkade det så jag knappt kunde sova. Men, efter några liter vatten och ett fasligt spring på toa är jag som ny igen. När jag berättade detta för min nya kompis Susan som bor i Taos sa hon: "Typisk höjdsjuka." Taos ligger ju över 2600 meter och kvällen innan jag däckade var vi och åt middag hos våra andra nya vänner Jane och Pete. De bor i Taos Ski Valley och det ligger ju på nästan 3000 meters höjd. Min stackars kropp klarade inte detta. Jag vet att jag är känslig. "Det är rödhåriga", säger min sjuksystersyrra.
Så kan det vara.

Här är en bild från vår söta lilla casita. Där vi bor alltså.

Idag träffade vi en svensk konstnär som bor här och har ett galleri, Inger Jirby från Kiruna. Vilken personlighet och fantasiskt färglada målningar. Vi fick två ljuvliga affischer som ska hängas på Bäckatorp.
Här står hon i sitt underbara kök i sin casita. Henne kan man också bo hos. Hon hyr också ut några casitas. Mycket vackra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0